Popis projektu
Druhá etapa rekonstrukce tramvajové trati ve Vinohradské ulici v délce téměř 2 km je po úspěšné kolaudaci u konce.
Kromě klasických úprav (odvodnění, trolejové vedení, dráhové kabely, dopravní značení apod.) byly také realizovány bezbariérové přechody pro chodce, které jsou vybaveny signálními a varovnými pásy. Tramvaje se do Vinohradské postupně vrátily v pátek 28. června.
Nutná oprava kolejí mezi zastávkami Italská a Radhošťská v délce 1,9 km byla zahájena 9. března a původně měla skončit 12. července. Rekonstrukce tramvajové trati se mimo jiné zaměřila na odvodnění, trolejové vedení, dráhové kabely či dopravní značení. Díky ní jsou nyní k dispozici i nové bezbariérové přechody pro chodce, vybavené signálními a varovnými pásy.
V úseku mezi Škrétovou a Sudoměřskou ulicí jsou celkem 4 tramvajové zastávky – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Konečnou podobu má zatím pouze zastávka Italská ve směru do centra, nově s nástupním ostrůvkem. Tento ostrůvek je vybaven zábradlím s vodící funkcí pro nevidomé a slabozraké.
Došlo také k obnově připojení osvětlených zastávkových označníků u definitivních zastávek a k přípravám na budoucí instalaci informačního systému. V konečné podobě trati byly použity antivibrační rohože, v celém rozsahu jsou také žlábkové kolejnice NT1 s tlumícími a izolačními prvky (pryžové bokovnice).
Základní údaje:
Název stavby: RTT Vinohradská v úseku Španělská - Sudoměřská
Investor: Dopravní podnik hl. m. Prahy
Zhotovitel stavby: Společnost RTT Vinohradská, STRABAG Rail, EUROVIA CS
Termíny realizace: 03/2019 – 06/2019
Cena díla: cca 190 mil. Kč
Technické údaje
Typ projektu: Tramvajová trať
Začátek stavby: 03/2019
Termín dokončení: 06/2019
Lokalita: Praha
Stát: Česká republika