Popis projektu
Výsledkem je především zvýšení traťové rychlosti a zkrácení jízdních dob. Díky revitalizaci se zvýší rovněž bezpečnost, jízdní komfort a provozní spolehlivost trati.
Cestující ocení zejména zrychlení dopravy v tomto úseku. Zatímco dosud zde byla maximální traťová rychlost 65–75 km/h, po provedení revitalizačních opatření ji bude možné na většině trati navýšit až na 100 km/h.
Součástí projektu byla rekonstrukce železničního svršku a spodku, mostů a propustků, nástupišť v železničních stanicích a zastávkách, staničního a traťového zabezpečovacího zařízení a železničních přejezdů. Železniční stanice Ruda nad Moravou a Bohdíkov byly zapojeny do dálkového ovládání ze stanice Šumperk.
Stavba vychází z globálního cíle pro Prioritní osu 3, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou síť TEN-T. Tohoto cíle investor dosáhne prostřednictvím zvýšení dopravní dostupnosti. Celkové investiční náklady projektu s názvem Revitalizace trati Bludov - Jeseník činí 993 690 156 Kč bez DPH. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 779 897 058 Kč. Národní financování projektu zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Základní informace:
Název: Revitalizace trati Bludov – Jeseník
Zhotovitel: EUROVIA CS
Cena stavby: 993 690 156 Kč (bez DPH)
Doba realizace: 07/2015 - 11/2016
Technické údaje
Typ projektu: Železniční stavba
Začátek stavby: 07/2015
Termín dokončení: 11/2016
Lokalita: Olomoucký kraj
Stát: Česká republika